006. Pływalnia Wodnik – LXXV sesja 26.03.2024


9. Informacja z działalności Pływalni Miejskiej „Wodnik” w Bielsku Podlaskim w 2023 roku.

Już na wstępie dyrektor pływalni udzielił odpowiedzi na pytania radnych sformułowane podczas posiedzenia komisji. Mogliśmy usłyszeć, że pływalnia radzi sobie coraz lepiej, na co wydaje swoje środki, jakie planuje zakupy i remonty.

Radni K.Grygoruk, D.Karniewicz uszczegóławiali swoje pytania z posiedzenia komisji

P.Ostaszewicz zapytał o zawartą w informacji sugestię dyrektora dotyczącą możliwości zmiany formy organizacyjnej pływalni z zakładu budżetowego w jednostkę budżetową. Negatywnie ocenił zamknięcie sauny w sezonie. Dopytywał o wydatki.

B.Mrozkowiak – poprosiłem o doprecyzowanie kierunków działalności na 2024 rok, które dyrektor zawarł w swojej informacji, a które są bardzo ogólne.

Dopytywałem o sugestię dyrektora w sprawie zmiany formy organizacyjnej. Poprosiłem o uzasadnienie takiej propozycji. Przypomniałem na czym polega różnica pomiędzy zakładem budżetowym, a jednostką budżetową.

Dyrektor odpowiadając na pytania przypomniał, że szczegółowe pozycje wydatków są przesyłane do urzędu po każdym kwartale. Tłumaczył, dlaczego teraz remontuje się saunę i wybór wykonawcy. Wyjaśniał temat wynajmu sali konferencyjnej.

W zakresie zmiany formy organizacyjnej stwierdził, że nie będzie żadnych skutków, a zmieni się tylko forma rozliczania. Tłumaczył, że nie będzie dotacji, a finansowane stanie się bezpośrednie.

K.Grygoruk odniósł się do odpowiedzi dyrektora w sprawie uszczegółowienia pozycji wydatków, terminu zamknięcia sauny.

P.Ostaszewski wyraził obawy, że przetarg mógł być ogłoszony pod konkretnego wykonawcę. Pytał o plany na 2024 rok.

Przewodniczący zwrócił uwagę, że radny mówi nie o informacji pływalni za ubiegły rok, ale o planach na przyszłość.

A.Roszczenko po raz kolejny wyraził się o radnych cyt. “… takie pie…..enie za przeproszeniem jest …”.

B.Mrozkowiak stwierdziłem, że urząd powinien określić jaki zakres informacji ma zawierać informacja. Nie byłoby wówczas nieporozumień. Ponownie zwróciłem uwagę, że przekształcenie generuje koszty, a nie jak twierdzi dyrektor, że takich nie będzie. Wyjaśniłem, jak wygląda gospodarka zakładu budżetowego, a jak jednostki budżetowej.

E.Falkowski namawiał do współpracy w sprawie wypracowania koncepcji wskazującej formę organizacyjną pływalni.

A.Roszczenko skrytykował sens opracowania standardu dla informacji. Stwierdził, że standardów nie da się opracować i “nie zrobi tego średnio inteligentny człowiek”.

J.Borowski przypomniał, że analiza dotycząca przekształcenia zostanie przedstawiona w terminie późniejszym po zakończeniu roku budżetowego tj. 30 kwietnia.

B.Mrozkowiak odniosłem się do wypowiedzi burmistrza. Przypomniałem mu, że to on jest przełożonym dyrektora i to do niego trafia informacja, którą powinien przeczytać. Zatem świadomie pozwolił na zamieszczenie zapisów o przekształceniu pływalni.

Podziękowałem przewodniczącemu za ocenę mojej inteligencji, gdy mówiłem o standaryzacji.

Poprosiłem go również, aby wyłączał mikrofon komentując wypowiedzi radnych.

P.Ostaszewski stwierdził, że skoro dyrektor sam poruszył ten temat, to musi już dysponować taką analizą.

Dyrektor tłumaczył, że ostateczną decyzję o formie organizacyjnej pływalni podejmie rada miasta. Zarzucił radnemu P. Ostaszewskiemu, że sugerował o ustawieniu zamówienia na remont sauny.

P.Ostaszewski wyjaśnił swoją uwagę w sprawie ogłoszenia zamówienia i terminu remontu sauny.

Dyrektor ponownie wyjaśniał, dlaczego wybrano taki termin remontu i wybór wykonawcy.

Przewodniczący ogłosił, że rada zapoznała się z informacją.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Z przyczyn technicznych zostałem zmuszony do zmiany struktury linków co oznacza wygaśnięcie starych linków w zakładkach i wpisach. Z tego powodu należy usunąć dotychczasowe zakładki i utworzyć nowe. Przepraszam za utrudnienia.

X